Gunnars blog Italiano

Treviso, Giugno 2013

6 commenti

Martedi, 30 Settembre

Io sono Gunnar Carlstedt e viviamo in Svezia.Sono nato a Gothenborg.

Io e mia moglie amo l’Italia.

Siamo stati in Alassio,Treviso, Venezia, Firenze,Lucca,Bologna,Sienna,Alghero Sardegna e Verona.

 

Che questo è il mio primo post in italiano

 

Aperol Spritz

venetzia-bild-02b

 

Ombra

Treviso 01

Pesce restaurant

treviso 128

Aqua Minerale frizzante

treviso 041

 

 

 

Autore: gunnardeckare

Jag har två bloggar på Wordpress, en svensk och en italiensk. Se nedan Ho due blog. Un svedese e l'altro in italiano. Vedi sotto Feel free to comment in English as well.

6 thoughts on “Treviso, Giugno 2013

  1. Hej, Gunnar!
    Men ojdå här händer det saker minsann och nu gäller det att man är kunnig i flera olika språk för att hänga med….och det är man ju…ibland 😉
    Har visserligen läst italienska men det är väl sisådär 25 år sedan men skolfranskan och framförallt spanskan gör att det går bra att hänga med i svängarna.
    Men attans så lätt det är att man blandar ihop dessa tre latinska språk. Just därför slutade jag läsa italienska för jag började röra ihop det….

    Lucca har du varit iser/vet jag och så även Ravelli och det var mycket intressant att se och höra om vilket elände hans nära förfäder varit med om. Det var väl på snäppet att hans pappa klarade sig !
    Fick vi alla en liten lektion i histora och världskrigen. Sådant gillas!
    Lycka till med pluggandet ! Kram, Agneta

    Mi piace

  2. Är inte “viviamo” pluralis? Vi bor …! Jag bor måste väl bli vivo…?
    Detta sagt med tanke på min koppling till spanskan. Kolla grammatiken för jag har inte tid att leta just nu för då slutar det med att jag “fastnar” i mina gamla läroböcker som ännu finns kvar 🙂

    Sedan vet jag inte om man säger “Jag är Gunnar…?” Jag heter… eller mitt namn är…? Vad tror du om det?
    Du får säkert bra svar av de som kan språket…
    Kram, Agneta

    Mi piace

  3. Mycket fint.
    Trots att jag varit gift med en italienare kan varken jag eller barnen språket. Så någon hjälp är jag inte till, men jag kollar på bilderna

    Mycket smart att träna italienska med en blogg.

    Mi piace

  4. Vad duktig du är Gunnar. Det här måste ju vara ett utmärkt sätt att träna språkkunskaperna.
    Kram, Ingrid

    Mi piace

  5. Complimenti Gunnar! Spero che ti sia piaciuta l’Italia. Se ti può essere utile, il testo corretto doveva essere così:

    Io sono Gunnar Carlstedt e vivo in Svezia. Sono nato a Gothenborg.
    Io e mia moglie amiamo l’Italia.
    Siamo stati ad Alassio,Treviso, Venezia, Firenze, Lucca, Bologna, Siena, Alghero, in Sardegna ed a Verona.
    Questo è il mio primo post in italiano.

    Ciao!

    Mi piace

  6. Grazie per l’aiuto! Ho corretto il testo

    Mi piace

Rispondi

